In articolul de azi, wedding plannerul Geta Ungurean iti povesteste despre acele aspecte legate de bugetul de nunta care sa te ajute sa preintampini problemele ce pot aparea pe parcursul organizarii evenimentului.
Majoritatea mirilor mei sunt foarte precauti in ceea ce priveste bugetul. Acesta este de altfel unul dintre motivele pentru care aleg sa lucreze cu un wedding planner. Isi doresc pe cineva cu experienta care sa ii coordoneze in a face cele mai potrivite alegeri din punct de vedere al pretului si calitatii serviciilor sau produselor cumparate. Astfel, de-a lungul timpului, am dezvoltat mai multe instrumente care sa usureze intocmirea unui buget.
Bugetul nuntii tale este un factor important in organizarea si alegerea elementelor pe care le vei contracta la nunta. Acesta consta in totalitatea cheltuielilor pe care le vei avea pe tot parcursul organizarii marelui eveniment: de la avansurile pe care trebuie sa le platesti furnizorilor, la rochia de mireasa, plicurile si pixurile pe care le pui la dispozitia invitatilor si pana la bacsisul oferit sau nu ospatarilor.
Cele 4 elemente amintite mai sus, impreuna cu multe altele de care trebuie sa tii cont, vor intemeia o lista de cheltuieli pe care, daca nu o manageriezi asa cum trebuie inca de la inceput, iti va crea surprize mai putin placute. Alege sa incepi din timp organizarea nuntii tale. In aceasta maniera, nu numai ca vei avea mai multe optiuni (spre exemplu, mai multe restaurante disponibile), ci vei putea sa obtii si preturi preferentiale de la furnizori. Mai jos, iti ofer cateva sfaturi cu privire la bugetul nuntii daca planuiesti sa iti organizezi singura nunta:
1. Scrie o lista cu serviciile si elementele pe care le doresti la nunta
Primul lucru pe care trebuie sa il rezolvi este sa intocmesti o lista cu serviciile si elementele care vor reprezenta o cheltuiala pana la data nuntii tale (meniu, foto-video, flori, decoratiuni, cocktail bar, hostesse, invitatii, tinuta ta si a mirelui, candy bar, lumanari etc). Astfel, vei avea o imagine de ansamblu asupra tuturor aspectelor pe care trebuie sa le rezolvi si vei putea prioritiza ceea ce este mai urgent. Recomandarea mea este sa treci totul intr-un document Excel. Acest lucru te va ajuta mult, in special la punctul 4. :)
2. Solicita oferte de pret
Dupa ce ai intocmit lista cu tot ce iti doresti la nunta, incepe sa ceri oferte de pret. Axeaza-te pe ceea ce e prioritar cum ar fi gasirea locatiei, alegerea fotografului si videografului, a formatiei, dar si al DJ-ului. Cerceteaza bine optiunile care se gasesc pe piata si nu te opri pana nu gasesti furnizorul perfect! Solicita mai multe oferte de pret pentru ca astfel vei avea mai multe optiuni din care sa alegi si vei putea compara mai usor preturile practicate in piata.
3. Stabileste impreuna cu logodnicul tau bugetul maxim pe care vreti sa il acordati fiecarui element din buget
Acest lucru va usura luarea deciziilor privind furnizorii pe care doriti sa ii aveti la nunta. Incercati sa va incadrati in bugetul prestabilit, in special daca acesta este unul limitat.
4. Calculeaza suma per persoana si raporteaza-te de acum incolo la ea
Cifre, cifre şi iar cifre! Haide sa simplificam putin calculele si sa ne raportam la un cost per persoana. Aduna sumele pe care esti dispusa sa le cheltuiesti pentru toate elementele care vor constitui nunta ta (pasul 3). Acesta reprezinta costul estimativ al nuntii tale. Aproximeaza cate persoane din cele pe care le ai deja pe lista vor veni sigur la nunta si imparte toate cheltuilile la numarul de persoane ales. Acum calculeaza incasarile. Aloca o suma minima de cadou pe persoana si inmulteste cu numarul estimativ de invitati.
In cazul in care vreti sa “iesiti pe 0”, adica sa nu pierdeti nimic, dar nici sa castigati, cheltuielile vor fi egale cu incasarile. Puteti astfel sa jonglati cu sumele alocate furnizorilor, suplimentand sau micsorand bugetul in functie de preferinte. Spre exemplu, daca cheltuielile depasesc incasarile, decide impreuna cu iubitul tau pe ce nu ti-ai dori sa pui la fel de mult accent. In aceeasi idee, daca diferenta este cu plus, decideti unde ati aloca mai multe resurse. Poate iti doresti un tort mai deosebit sau simti ca un fotograf foarte bun te va pune mai mult in valoare.
5. Calculeaza si o suma de back-up
In continuarea punctului 4, ai grija sa iei in calcul si situatiile neprevazute care pot aparea pana in ziua cea mare. Poate veti fi nevoiti sa asigurati cazare pentru bunicii care au venit de departe si sunt obositi sau poate ai uitat sa incluzi doua-trei cheltuieli marunte. Aceste aspecte pot usor sa dezechilibreze bugetul. Adauga de precautie un procent de 10 % din cheltuieli. Cine stie? Poate la final veti putea alege luna de miere mult visata cu banutii calcultati in plus. :)
Va doresc spor la calcule si nu uitati sa va bucurati de fiecare clipa din organizarea nuntii voastre!
Cu drag,
Geta.
Credit foto coperta si prima fotografie: Imagia
Sursa imagini articol:
***
Citeste Best of Weddings 2016 – Catalogul nuntilor reusite din Romania
***