Pentru ca o nunta sa fie reusita este nevoie de o organizare si o planificare meticuloasa a tuturor elementelor ce o contin. Asa ca azi va invitam sa aflati mai multe despre Ioana Sucu, un event planner foarte creativ si pasionat atat de organizare, cat si de decorul nuntilor.

De unde a pornit pasiunea pentru decor si organizare de evenimente?

De cand ma stiu, imi placea sa ma uit la mama cum combina anumite piese de mobilier cu diverse accesorii sau cum facea dintr-o banala vaza cu flori piesa centrala din camera. Creativitatea este clar mostenita de la ea, iar pasiunea pentru decor cultivata de-a lungul anilor. Organizarea evenimentelor a pornit ca o joaca pentru mine, sau mai degraba a fost dorinta de a demonstra ca pot face ceva diferit. M-a atras foarte mult acel sentiment unic de satisfactie si fericire pe care il simti, atunci cand ai reusit sa finalizezi tot si te uiti cu mandrie la ce ai reusit sa faci.

image1-ioana-sucu-interviu Ce te atrage la domeniul nuntilor? Care este motivul principal pentru care ai ales sa te ocupi de organizarea de nunti?

Domeniul nuntilor este un domeniu aparte, deoarece este incarcat de multa emotie si de… unicitate. Ceea ce reuseste sa faca un organizator de nunti este sa replice evenimente care sunt, de fapt, unice. Nici o nunta nu seamana cu alta. Imi place sa particip la emotia mirilor, sa stau de vorba cu ei, sa le aflu dorintele, sa stiu ce le place, ce-i misca, ce nu le place, ce-i sperie, ce ii streseaza cel mai mult etc. Marturisesc ca am o slabiciune pentru nunti, deoarece atat pentru miri cat si pentru mine, nu este doar un eveniment foarte important ci este acel eveniment unic din viata unui cuplu, cu o incarcatura sentimentala profunda. Un cuplu este actor la propria nunta, nu poate fi si regizor. Iar o nunta e o coregrafie complexa care are nevoie in aceeasi masura de viziune de ansamblu si atentie la cel mai mic detaliu, de un ochi format si de un creier agil. Imi place sa fiu regizorul unui eveniment atat de mare in viata unui om si sa ofer bucurie prin munca mea!

Cate persoane se afla in spatele unei nunti organizate si decorate de Ioana Sucu the event designer & wedding planner? Cum iti alegi echipa?

Echipa mea este formata din foarte multe persoane, de la grafician, project manager, artist floral pana la femeie de serviciu, insa niciodata clientii mei nu vor vedea intreaga echipa ci doar anumite persoane cu care vor interactiona pe parcursul organizarii evenimentului. Imi aleg foarte atent atat oamenii cu care lucrez in mod direct zi de zi, cat si furnizorii care fac parte din orchestrarea unui eveniment deoarece serviciile pe care le oferim impreuna trebuie sa reflecte promisiunea facuta de mine clientilor mei si niciodata nu as putea lucra cu oameni care nu apreciaza si respecta clientul asa cum am fost eu invatata sa o fac!

Ce ai dori sa schimbi si cum ai putea sa schimbi ceva la nuntile din Romania?

Inca de la inceput mi-am dorit sa schimb ceva si imi place sa cred ca am reusit sa schimb oarecum perspectiva asupra nuntilor din Romania. Am avut norocul de a ma plimba mult si experienta mea de a studia la Londra mi-a deschis noi orizonturi. Vedeam anumite evenimente acolo si imi doream sa facem asa ceva si acasa. Stiam ca va fi greu, deoarece clientii in general sunt mai sceptici, mai ales cand este vorba de ceva nou! Insa nu m-am lasat condusa de sentimentul de frica si usor usor am inceput sa aduc noi elemente pe piata, cum ar fi scaunele Chiavari pe care l-am importat prima oara in aprilie 2007 si care au fost prezentate pentru prima data in Romania la botezul micutei familiei Columbeanu. Abia prin 2009-2010, aceste scaune au devenit un adevarat trend in domeniul nuntilor. Din acel moment, an de an, mi-am petrecut zile si nopti documentandu-ma mai mult, incercand intotdeuna sa schimb cate ceva si prin acest lucru sa aduc plus valoare acestui domeniu la noi in tara.

image2-ioana-sucu-interviu Care este cea mai interesanta tematica de nunta abordata de tine pana acum?

Of ce intrebare grea :) nu stiu daca exista o tematica mai interesanta decat alta, deoarece pentru mine toate au fost la fel de incitante! Pot sa recunosc ca cel mai mult ma identific cu stilul romantic, usor vintage si atunci cand o mireasa isi doreste sa abordam acest stil, ma simt total in elementul meu!

image3-ioana-sucu-interviu Cum se impaca munca de event designer & wedding planner cu timpul liber si cu celelalte activitati ale tale?

Destul de greu, deoarece munca de event designer & wedding planner imi ocupa foarte mult timp, insa nu ma plang deoarece o fac cu drag si oricat de obosita as fi, tot imi face placere sa vorbesc cu mirii sau sa schitez noi idei pentru decorare. Stiu ca te numesti un om foarte norocos daca ai privilegiul sa muncesti pentru ceea ce-ti place. Sunt un om norocos.

image4-ioana-sucu-interviu Care a fost cel mai emotionant moment din cadrul unei nuntii care te-a facut sa te bucuri tare ca ai avut o contributie la fericirea mirilor?

Sunt o multime de momente emotionante in cadrul unei nunti, cum ar fi dansul mirilor, pe care eu il urmaresc cu drag si emotie de fiecare data, chiar daca am participat la atatea nunti. Insa cel mai emotionant moment este atunci cand mirii intra in sala si le vad bucuria pe chip, acea fericire care imi confirma ca totul a iesit asa cum si-au dorit ei! Pentru acea privire a mirilor muncesc eu! De foarte multe ori mi se intampla sa raman prietena buna cu mirii, pentru ca drumul pe care l-am parcurs impreuna timp de cateva luni, ne-a apropiat foarte mult. Si cand esti recomandat mai departe prietenilor prietenilor este dovada cea mai buna ca ti-ai facut de fapt foarte bine treaba.

image7-ioana-sucu-interviu Ce recomanzi mirilor mai degraba pentru ziua nuntii – o locatie interioara sau un cort pe un camp?

Ambele locatii au avantaje si dezavantaje, insa trebuie sa existe un echilibru intre ele. O nunta intr-o locatie interioara este mai sigura din punct de vedere al vremii, al logisticii insa nu iti ofera contactul direct cu natura pe care o poti avea doar daca locatia este un cort amplasat pe o pajiste. O nunta intr-un cort care trebuie amplasat necesita mai multe zile de pregatire, o echipa mai mare, costuri mai mari. Daca cortul este deja amplasat si face parte dintr-o locatie, atunci lucrurile se simplifica. Din punctul meu de vedere, miri trebuie sa aleaga cu sufletul locatia nuntii lor, iar eu am datoria sa scot maximum de valoare din locatia respectiva.

image5-ioana-sucu-interviu Care este caracteristica ta principala si pe care o consideri esentiala pentru domeniul in care activezi?

Organizarea de nunti este un domeniu la intersectia dintre creativitatea cea mai debordanta si management-ul de proiect cel mai drastic. E un domeniu in care cel mai frumos decor poate fi anulat de mici accidente organizatorice, sau de lipsa de coordonare intre membrii echipei. Si mai ales e un domeniu in care experienta isi spune cuvantul nu prin reteta pe care o aplici, ci prin cantitatea de nou, de altfel pe care poti s-o aduci de fiecare data. Industria nuntilor este o industrie de “unicitati”, iar un portofoliu bogat trebuie sa includa nunti care sa nu semene una cu alta. Pentru toate acestea cred ca cel mai important lucru pe care trebuie sa-l ai este puterea de a te reinventa de fiecare data, si oricata experienta ai avea, sa poti da cu buretele si sa privesti fiecare nunta ca unica, nemaifacuta, proaspata. Da, sa ai privirea proaspata de fiecare data.

image6-ioana-sucu-interviu



Credit foto: StudioMedia Romania, Andrei Photography, Ostafi



Furnizor recomandat de catre WEDMAG: Ioana Sucu – Event Designer & Wedding Planner