Atunci cand vorbim despre alegerea conceptului la o nunta ne putem imagina ca alegerea este una extrem de simpla si ca vine natural. Te intalnesti cu viitorii miri, ei iti spun ce isi doresc, iar tu intelegi imediat si incerci sa aplici. De fapt, alegerea unui concept si implementarea lui reprezinta o munca mult mai elaborata, bazata pe etape pe care echipa Getei Ungurean nu le sare niciodata.
Cunoașterea mirilor
Fiecare pas in organizarea unei nunti imi place la fel de tare, pentru ca aceasta e reteta, sa poti sa te indragostesti in fiecare zi de munca pe care o faci indiferent de stadiu. Primul lucru pe care mi-l doresc de la mirii mei este sa ajung sa ii cunosc intr-o masura suficient de mare incat sa imi dau seama ce isi doresc. Daca nu ai lucrat cu un Wedding Planner nu inseamna ca nu vei intelege ceea ce vreau sa iti povestesc, legatura care se creaza intre mine si client este ca orice alt fel de legatura pe care si voi ati creat-o in diferite contexte cu anumiti oameni si totusi e ceva mai mult. Acest “mai mult” se resimte la finalul evenimentului cand lumea iti ofera zambete imense si multumiri care nu doar ca te satisfac profesional, ci iti dau puterea de a evolua si a merge mai departe. Despre sentimentele de dupa eveniment va povestesc putin mai tarziu. :)
Sa iti cunosti mirii este un proces frumos, pentru ca mereu oamenii noi te fac sa te descoperi si mai mult pe tine. Am avut miri care au sosit in tara doar cu o zi inainte de nunta sau miri alaturi de care am fost alaturi zi de zi din momentul in care m-au ales ca si Wedding Planner. Oamenii difera, iar ceea ce intensifica aceasta diferenta este dorinta de a avea parte de un eveniment organizat pana in cel mai mic detaliu. Discutiile de inceput sunt o adevarata sursa de inspiratie pentru munca mea, nu doar pentru nunta in sine. Job-ul de Wedding Planner nu se termina la ora 18:00 cand inchizi usa biroului. Este o documentare continua, in cautarea de noi informatii si idei care sa imi sustina si sa imi imbunatateasca puterea de intelegere. E vorba de gusturi, de idei, de povestea de dragoste sau pur si simplu de cafeaua pe care o prefera mirii.
Echipa si importanta ei
Unul dintre lucrurile care simplifica alegerea unui concept si ulterior dezvoltarea si implementarea sa, il reprezinta discutiile cu echipa mea. In mai mult de jumatate din timpul petrecut intr-o agentie de evenimente trebuie sa te lasi condus de creativitate pentru a oferi cele mai bune alternative clientului care apeleaza la tine tocmai din acest motiv. Dupa ce impreuna cu mirii am stabilit o idee de plecare, urmeaza o sedinta in care fiecare dintre noi vine cu o alternativa. Exista o fisa a nuntii in care sunt notate o serie de detalii standard, dar si toate observatiile mele facute pe parcursul discutiilor cu mirii. In functie de toate informatiile pe care eu le aduc, fiecare dintre noi completeaza sau dezvolta idei, care in cele din urma duc la un concept asa cum l-au visat mirii. Nu este o munca usoara, nu este nici o munca standard, e ca un fel de literatura, o munca de creatie care niciodata nu va pleca din obligatie sau rutina.
Prin tot ceea ce facem cautam inspiratie si privim evolutia conceptelor in sine de-a lungul vremii ca o imbunatatire nu doar a a serviciilor agentiei, ci a felului in care este privit in general, in Romania conceptul de Wedding Planning.
Concepte asa cum i-au facut fericiti pe miri!
Am ales 3 concepte diferite, 2 pe care le-am folosit deja si unul pe care il vom aplica in acest an. Primul concept a fost unul inspirat de bujori si de iubire. Fiecare nunta se afla sub semnul iubirii, desigur, doar ca la aceasta elementul floral si sentimentul prim care s-au legat pentru a crea firul narativ al povestii. Invitatiile, marturiile si gratia miresei au transpus pe rand si impreuna naturaletea si frumusetea bujorilor asa cum sunt ei infloriti in luna mai.
Cel de-al doilea concept ales a pornit de la un element neasteptat: candelabrele din sala in care avea sa se desfasoare nunta. Cum va spuneam, provocarea vine in momentul in care dezvolti o adevarata poveste pornind de la un element singular care, de exemplu, a inspirat-o pe mireasa.
Shabby Chic este punctul de plecare al celui de-al treilea concept la care lucram in acest moment. Ideea de vintage Provence, elemente invechite prin vopsea si tonuri de alb murdar nu pot decat sa iti starneasca imaginatia.
La fel ca si elementele de decor shabby chic care au o multime de straturi suprapuse de vopsea, noi cautam inspiratia si ideile in cele mai neasteptate locuri. Sa pui la punct un concept inseamna sa fii într-o permanenta cautare, dar si intr-o continua evolutie a ta personala. Nu este vorba de ceea ce gasesti pe Pinterest, cum ar crede lumea. Pentru un concept cu adevarat rasunator ca si event planner faci apel la cele mai vechi amintiri din copilarie, la o vacanta de acum 5 ani sau la o piesa de teatru la care ai fost in facultate. Ca sa reusesti sa dezvolti un plan conceptual trebuie sa ai mereu mintea deschisa si orientata spre orice te inconjoara!
Credit foto: Olga Vuscan, bySergio, Red Photography