Daca organizarea unei nunti presupune un efort consistent pentru orice cuplu, in privinta celor care doresc sa isi organizeze nunta de la distanta, lucrurile se pot complica exponential. Este din ce in ce mai intalnit cazul in care un cuplu lucreaza sau domiciliaza stabil intr-o alta tara, dar alege sa petreaca momentul nuntii alaturi de intreaga familie, in Romania.

Insa cum anume decurge tot procesul si ce este important de stiut daca vrei sa iti organizezi nunta de la distanta?

Master-planul organizarii nuntii de la distanta

O sa reusesti, intr-un fel sau altul. Poate ca te mai ajuta si persoane de incredere, o ruda, domnisoara de onoare etc. Dar, ca sa te asiguri ca nu vei avea insomnii, ai nevoie de un plan solid, de un master-plan!

• In primul rand, de indata ce v-ati hotarat ca veti face nunta intr-o alta tara decat cea in care locuiti acum, stabiliti cum abordati momentul cununiei civile, vedeti ce acte sunt necesare pentru situatia voastra specifica si cereti indrumari cat mai precise.

 Daca oficierea are loc in afara tarii noastre,  aceasta poate avea loc la Primarie (in unele cazuri) sau la Ambasada Romaniei, fiind necesare actele originale (pasaport sau carte de identitate, certificatul de nastere, declaratia de casatorie), copii si traduceri legalizate ale acestora si alte declaratii sau acte, cum ar fi cele de celibat, certificate medicale etc. Dupa casatorie, aceasta trebuie transcrisa în starea civila din Romania.

Cand oficierea casatoriei se petrece in Romania, in mod normal, cel putin unul dintre soti trebuie sa aiba domiciliul sau resedinta in localitatea in care va avea loc sau, daca ambii soti au domiciliul in strainatate, este necesar sa se faca dovada sederii in municipiul in care se va solicita oficierea casatoriei in intervalul cuprins intre data depunerii actelor si data oficierii casatoriei (zece zile ).

 Daca unul dintre soti este cetatean strain, veti avea nevoie, pe langa actele obisnuite, traduceri legalizate pentru sotul cu cetatenie straina si dovada eliberata de misiunile diplomatice ori consulare acreditate în Romania, din care sa rezulte ca cetateanul strain indeplineste conditiile cerute de legea sa nationala, pentru incheierea casatoriei în Romania sau o declaratie pe propria raspundere, legalizata, in cazul in care statul de origine nu are misiune diplomatica sau consulara in tara noastra.  

• Stabiliti de cate ori puteti sa veniti in tara in aceasta perioada, pana la nunta. Daca puteti sa veniti o data sau de doua ori, este clar ca va trebui sa va ocupati de multe lucruri prin email si telefon. In mod normal, multe decizii vor fi luate de la distanta, dupa o selectie riguroasa. Chiar daca ati cunoscut doi-trei fotografi, poate nu sunteti siguri pe care il preferati si atunci va trebui sa hotarati fara a mai avea ocazia unei intalniri fata-in-fata.

Tineti interviuri online, realizate pe Skype sau prin alta aplicatie de video-telefonie, pentru a cunoaste oamenii pe care vreti sa ii angajati. Aveti posibilitatea de a cunoaste astfel prestatorii de servicii, de a le vedea produsele prin intermediul unei simple camere web, de a le pune intrebari la care nu au avut timp de pregatire pentru un raspuns ca la carte, ca in cazul email-ului. Cu ajutorul Skype puteti avea intalniri reale cu furnizorii, iar distanta dintre voi nu va mai fi o piedica.

• Ganditi-va cum organizati totul. Nu neglijati ajutorul familiei si al prietenilor si incercati sa identificati o persoana in care sa aveti incredere ca poate sa fie „dublura” voastra in orice situatie: pentru intalnirile cu furnizorii, pentru a face si a va trimite fotografii cu produsele pe care doriti sa le achizitionati si pentru a va sustine gusturile si punctul de vedere, oricand nu puteti fi prezenti in mod fizic. Poate fi vorba despre mici modificari aduse meniului, de setup-ul meselor in planul salonului sau chiar de primirea invitatiilor de la furnizor si expedierea lor catre fiecare invitat in parte. Important este sa delegati o persoana care sa va inteleaga perfect gusturile si care sa poata lua decizii in locul vostru cu usurinta, acolo unde ati rugat-o in mod explicit.

• Folositi resursele online la maximum, va pot salva foarte mult timp! Faceti cunostinta si imprieteniti-va la catarama cu Google, Facebook, Pinterest si cel putin o aplicatie special creata pentru organizarea nuntii.  Forumurile online dedicate nuntilor pot fi o resursa inepuizabila de pareri despre furnizori si despre munca acestora. Tot pe forumuri poti obtine informatii pentru care, altfel, ar trebui sa faci o cercetare seriosa. Pune intrebari legate de lucrurile care te intereseaza, de exemplu: Stie cineva un restaurant in Brasov, pentru „n” persoane, cu o mica terasa / gradina? sau Cunoasteti o florarie care sa poata livra toate florile in localitatea X?  Sprijinul unei astfel de comunitati online are o valoare mult mai mare atunci cand organizati nunta de la distanta.

 

Important de stiut

* Toate hotararile luate trebuie sa fie cantarite bine inainte, pentru ca sunt mult mai greu de revizuit. E greu sa te razgandesti asupra locatiei daca nu mai ai cand sa vii in Romania pentru a alege alta.

* Emotiile cu privire la onestitatea furnizorilor pot fi mai mari. Ai nevoie sa fii asigurat/a ca totul va fi exact asa cum s-a discutat si ca nu vor fi probleme, chiar daca v-ati auzit si vazut prin Skype sau ati schimbat zeci de email-uri.  E normal sa fie asa, pentru ca interactiunea cu prestatorul de servicii este limitata. Alege furnizorii care arata flexibilitate si intelegere pentru situatia voastra specifica.

* Avantajul major al organizarii nuntii de la distanta consta in comfortul obtinut si chiar timpul economisit. Daca alegerile sunt facute online, contractele sunt semnate si trimise prin email, aveti o persoana de incredere care va ajuta cu micile detalii si situatiile neprevazute, insemana ca veti scapa de numeroase drumuri pentru a vedea locatii si pentru a cunoaste furnizori si aproape totul se poate aranja din propriul camin.

Planificati nunta cu gandul la voi si la viata in doi, asa cum ati face-o de oriunde, in orice colt de lume.

——

Victorita Axinescu este Wedding Planner la Avatar Stuff