Cam asa ar suna o cerere in … colaborare cu un furnizor cat se poate de creativ, desigur.

SARTO costume de gală

Daca am scos-o la capat cu impacarea dintre furnizor si client, alegerea unui furnizor de servicii cat mai creativ e mai complicata si subiectiva.

Obisnuita din publicitate (cariera ,,artistica”) sa caut sa fac lucruri pe care nimeni nu le-a mai facut pana atunci, sa deschid carari nebatatorite, cand mi-am organizat propria nunta, la inceput am fost intr-un mic impas: ce sa fac, sa fac petrecerea pe Luna (acolo nu a mai facut nimeni, deh probleme de buget), sa gasesc idei noi de invitatii, ceva atat de special incat sa nu mai fi fost facut niciodata? Nici asta nu suna tocmai promitator. Asa ca intr-o seara mi-a venit ideea salvatoare; nu de alta, dar nu aveam nici bugetul pentru Luna, nici pentru invitatii nemaivazute nu prea mai era timp, asa ca mi-am spus ca vom spune povestea noastra cu ceea ce era relevant pentru noi ca si cuplu. Cum ar fi faptul ca ne dam amandoi in vant dupa grafica? Si dupa plajele grecesti?

simulare_creativitate2
Deci are ea, creativitatea, rolul ei in alegerea furnizorului, dar cel mai important in ecuatia asta este ca rezultatul creativ (fie el decor, buchet, invitatie, papetarie) sa spuna ceva despre voi, relevant pentru voi si evenimentul vostru. Da, e important ca totul sa se armonizeze, dar nu musai…Practic relatia dintre tine si omuletul care produce lucruri importante pentru evenimentul vostru e bine sa se caracterizeze prin:

Flexibilitate – Daca de ambele parti exista flexibilitate, orice mica interventie din partea clientului sau a furnizorului de servicii poate aduce nota diferentiatoare de care este nevoie pentru a fi original.

Inovatie – Un furnizor care e dispus sa asculte povestea voastra si pe voi, e mult mai probabil sa gasească noi idei sau asocieri inedite de materiale, texturi, obiecte de decor.

Asumarea riscului – Există si riscul ca acel ceva pe care vi-l propune furnizorul sa nu se poata pune in practica 100%, dar chiar si cu 60% din idee pusa in practica tot aveţi un procent semnificativ de originalitate.

CurajLa capitolul curaj de ambele parti, atat clientul, cat si furnizorul, trebuie sa fie dispusi sa asculte variante cat mai… variate.  Tocmai din curajul de a schimba, de exemplu nuanta florilor sau culoarea hartiei pe care v-ati propus-o initial, pot iesi lucruri inedite. Nu trebuie sa va fie frica ca veti gresi; daca nu veti fi impacat cu asocierea, puteti reveni oricand la varianta initiala.

Imaginatie – La capitolul imaginatie lucrurile stau putin diferit! Trebuie sa gasiti un furnizor care sa fie dispus sa iasa din tiparele lui de business si sa viseze pentru tine, sau, daca tu esti cel care a “visat” – sa poata transpune visul tau in realitate.

Having fun aka Nota de optimism si bucurie – Da, stiu, suna mai bine in engleza decat in romaneste! Ar fi bine ca tot ce am enuntat mai sus sa vina natural, firesc, ca o extensie in comunicarea dintre client si furnizor, altfel tot procesul poate sa duca la frustrari creative de ambele parti.

Curiozitate – Stiti cum se zice, curiosity killed the cat, dar eu cred ca putina curiozitate never killed anybody. Cu cat esti mai interesat ca furnizor de servicii creative de tot ce misca in domeniu, cu atat clientul se va simţi mai “impacat” că te-a ales pe tine ca furnizor de servicii.


simulare_creativitate

Sa faci din ceva complicat ceva simplu, asta cred eu ca inseamna creativitate; altfel spus, daca ai găsit un furnizor cu care comunici pe aceeaşi lungime de unda si care iti creeaza  siguranta ca lucrurile sunt simple si frumoase, ultima oprire nu poate fi decat distractia garantata de la nunta!

Iulia Ivanov-Deocletian, graphic & event designer – Storyset.

***

Citeste Best of Weddings 2016 – Catalogul nuntilor reusite din Romania

***

revista nunta online